ΑΘΗΝΑ 6-05-2011

Αρ.Πρωτ. Εξερχομένου 028

Προς τον

Γεν. Γραμματέα Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων κο ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΠΕΛΕΡΗ

Κοινοποίηση:

· Υφυπουργό Οικονομικών Κο ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΚΟΥΣΕΛΑ

· Γενικό Διευθυντή Φορολογίας κο ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟ

· Γενικό Γραμματέα Οικονομικών κο ΗΛΙΑ ΠΛΑΣΚΟΒΙΤΗ

· Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων κο ΔΙΟΜΗΔΗ ΣΠΙΝΕΛΛΗ

Θέμα: Η άποψή μας σχετικά με τις καταληκτικές προθεσμίες υποβαλλόμενων δηλώσεων και καταστάσεων Οικονομικών Ετών 2011 και 2012

Αξιότιμε Κύριε Γενικέ,

Σε συνέχεια των με αρ.πρ. 023/05-04-11 & 026/19-04-11 επιστολών μας και μετά την από 3/5/11 ανακοίνωση του γραφείου τύπου του Υπουργείου Οικονομικών με την οποία μας γνωστοποιήθηκε η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για νέες καταληκτικές ημερομηνίες και αφού μεσολάβησε η αναγκαία επικοινωνία με όλες τις Ενώσεις Μέλη μας προκειμένου να ενημερωθούμε και για την άποψη των Συναδέλφων θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι:

Κατανοούμε αφ’ ενός την κατατεθείσα άποψη των Υπηρεσιακών παραγόντων για συνεχή (χρονικά) υποβολή δηλώσεων ώστε να υπάρχουν κάθε μήνα εκκαθαρίσεις και είσπραξη φόρων όμως αφ’ ετέρου κατανοούμε πλήρως, και πολύ καλύτερα, την αγανάκτηση και το άγχος των Συναδέλφων που έχουν καθημερινά να αντιμετωπίσουν και κάποιο καινούργιο πρόβλημα στην προσπάθειά τους να στηρίξουν την προσπάθεια του Υπουργείου. Προβλήματα σοβαρά έως αστεία αν και δεν μπορούμε να επιλέξουμε εύκολα σε πια κατηγορία θα κατατάξουμε την διαμαρτυρία των πελατών μας που γυρνούσαν από τράπεζα σε τράπεζα στις 27 και 28/4 προκειμένου (μετά την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων Ε3,Ε5) να μπορέσουν να πληρώσουν το ποσό που αναλογούσε στο 1/8 του φόρου των προσωπικών τους εταιριών – γιατί τα τραπεζικά ιδρύματα δεν ήταν έτοιμα σε όλη την επικράτεια.

Πιστεύουμε ότι οι ανακοινώσεις του Γραφείου Τύπου για το Τaxisnet που δουλεύει σωστά κάποτε θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και αυτό το γνωρίζουν τα Στελέχη του, που παραλαμβάνουν καθημερινά e-mail με ερωτήματα και προβλήματα που δεν προλαβαίνουν να απαντήσουν έγκαιρα.

Δεν κατανοούμε όμως την αδυναμία στην εξεύρεση λύσης για την μη ταλαιπωρία των Φ.Π. που κάνουν ουρές στις Δ.Ο.Υ. για κλειδάριθμο και γιατί δεν μπορεί να ισχύσει το παλαιό καθεστώς και σίγουρα δεν έχουμε πεισθεί ότι οι διαβεβαιώσεις ότι «μας θεωρείται συνεργάτες» έχουν κάποια ισχύ στην πράξη καθώς ο Κλάδος μας ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ σαν άμισθο και αδήλωτο προσωπικό – χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα ωραρίου ή αργιών – για να κάνει τον ΚΥΡΙΟ ΟΓΚΟ της παραλαβής και καταχώρησης των φορολογικών δηλώσεων χωρίς καμία μέριμνα για το άγχος (χωρίς αντίκρυσμα) που μας φορτώνεται σε μια ιδιαίτερη κρίσιμη οικονομική συγκοιρία όχι μόνον για τον Δημόσιο αλλά και τον Ιδιωτικό τομέας με την μεγάλη μείωση του τζίρου και την ανεργία να μαστίζει 1.000.000 φορολογούμενους .

Άραγε οι σύμβουλοί σας έχουν καθίσει να ετοιμάσουν και να στείλουν (αφού την ελέγξουν φορολογικά) έστω και ΜΙΑ φορολογική δήλωση (την δικιά τους) και να πολλαπλασιάσουν τον χρόνο με τα εκατομμύρια των δηλώσεων και μετά να διαιρέσουν με τα ΝΟΜΙΜΑ και ΥΠΕΥΘΥΝΑ (έναντι του Δημοσίου και των φορολογούμενων) Λογιστικά Γραφεία ώστε να δουν - αφού αφαιρέσουν κάποιες ώρες ανάπαυσης - πόσες ημέρες χρειάζονται για την ολοκλήρωση της υποβολής τους;

Αναγκαζόμαστε να λέμε πικρές αλήθειες αλλά έχουμε το θάρρος να λέμε ΑΛΗΘΕΙΕΣ και όχι να εισηγούμεθα «σχέδια επί χάρτου». Εφόσον η Κυβέρνηση επιθυμεί να παραλάβει σωστά στοιχεία πρέπει να είναι ανοικτή στις προτάσεις μας που έχουν σαν στόχο μόνον την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας προασπίζοντας τόσο το Δημόσιο συμφέρον όσο και των πελατών μας καθώς είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να λειτουργήσουμε σωστά κάτω από πίεση χρόνου.

Ήδη υπάρχουν κρούσματα – ανά την Ελλάδα – που Συνάδελφοι εισήλθαν σε Νοσοκομείο. Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό και ποιος θα δώσει λύση στο πρόβλημα που δημιουργεί το άγχος του «τρίτου πυλώνα των δημοσίων εσόδων» ; Πως θα καλυφθούν οι υποχρεώσεις αυτών των Συναδέλφων;

Λύσεις υλοποιήσιμες υπάρχουν - ξαναδιαβάστε απλά τις προαναφερθείσες επιστολές - και η αναγκαία Υπουργική Απόφαση για τις παρατάσεις ας αποτελέσει μια ευχάριστη και εφικτή πρόταση.

Και ας προσέχουν – οι υπεύθυνοι - περισσότερο τις ανακοινώσεις του Γραφείου Τύπου για τα συντακτικά λάθη, καθώς, δυστυχώς, υποκαθιστούν (έστω και προσωρινά) Υπουργικές Αποφάσεις.

ΔΩΣΤΕ μας ΧΡΟΝΟ και τα ΕΡΓΑΛΕΙΑ να κάνουμε την δουλειά μας ΣΩΣΤΑ και ΥΠΕΥΘΥΝΑ.

Ζητάμε τόσα λίγα και το το Δημόσιο προσδοκά τόσα πολλά.

Ως Δ.Σ. αναμένουμε τις νέες – ΤΕΛΙΚΕΣ - προθεσμίες και προσπαθούμε να πείσουμε τους Συναδέλφους να κάνουν το ίδιο, ίσως όχι πάντα με επιτυχία αλλά σίγουρα προσπαθούμε.

Και ξανατονίζουμε ότι εάν οι προγραμματισμοί και οι προϋπολογισμοί σας αποδειχθούν λανθασμένοι δεν θα είναι εξ αιτίας των προθέσεων του Κλάδου μας. Αλλού θα πρέπει να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι.

Διατελούμε με εκτίμηση

για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Πανίδης Αβραάμ Πατέλης Γ. Νικόλαος

 

Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών
Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.)

 

ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001:2015

  

Copyright © 2018 Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

  

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  

NEWSLETTER

Ιουλιανού 42-46, Τ.Κ. 10434, Αθήνα

Τηλ. 210 82 53 445 - 446

Φαξ. 210 82 53 446

Email(1): info@pofee.gr

Email(2): pofee@otenet.gr

 

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στην λίστα παραληπτών των ενημερωτικών της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.