(κείμενο σε μορφή pdf)

ΑΘΗΝΑ 17-05-2011

Αρ.Πρωτ. Εξερχομένου 029

Προς τον

Γεν. Γραμματέα Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων κο ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΠΕΛΕΡΗ

Κοινοποίηση:

· Υφυπουργό Οικονομικών Κο ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΚΟΥΣΕΛΑ

· Γενικό Διευθυντή Φορολογίας κο ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟ

· Γενικό Γραμματέα Οικονομικών κο ΗΛΙΑ ΠΛΑΣΚΟΒΙΤΗ

· Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων κο ΔΙΟΜΗΔΗ ΣΠΙΝΕΛΛΗ

Θέμα: Η άποψή μας σχετικά με τις καταληκτικές προθεσμίες υποβαλλόμενων δηλώσεων και καταστάσεων Οικονομικών Ετών 2011 και 2012

Αξιότιμε Κύριε Γενικέ,

Αντιλαμβανόμαστε ότι οι με αρ.πρωτ. 023/05-04-11,026/19-04-11 & 028/6-5-11 επιστολές μας διαβάζονται μεν με προσοχή αλλά τελικώς δεν λαμβάνονται ουσιαστικά υπ’ όψιν ίσως γιατί η Πολιτική Ηγεσία δεν ενημερώνεται για την πληθώρα των προβλημάτων που υπάρχουν ή «εμφανίζονται» καθημερινά.

Για παράδειγμα σήμερα ενημερωθήκαμε ότι τουλάχιστον σε (3) Δ.Ο.Υ. της Θεσσαλονίκης δεν χορηγούν ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟ σε φορολογούμενους Φ.Π. προφασιζόμενοι διάφορα, ενώ ρωτάνε γιατί να πάνε την δήλωσή τους σε Λογιστή, ενώ η πρόσφατη ΠΟΛ.1108-13,5,11 τροποποιεί – αποδεχόμενη το πρόβλημα – την υποχρεωτικότητα για υποβολή και των στοιχείων του Ισολογισμού στην ηλεκτρονική υποβολή. Δυστυχώς η καθυστέρηση της «αποδοχής» του προβλήματος οδήγησαν ακόμη και «οπαδούς» του Taxis να υποβάλλουν χειρόγραφες τις δηλώσεις των Α.Ε. .

Ποιος τελικά φέρει την ευθύνη που οι Λογιστές δεν μπόρεσαν να λαμβάνουν κωδικούς για τους πελάτες τους φυσικά πρόσωπα ;

Πρέπει να ενημερωθεί η Πολιτική Ηγεσία ότι:

· Tα έντυπα δεν πήγαν στους πολίτες με αποτέλεσμα να μην προετοιμαστεί ψυχολογικά ο κόσμος για υποβολή δήλωσης

· Σε περίπτωση εκπρόθεσμης χάνεται το ποσό των αποδείξεων με αποτέλεσμα 1.200 € κόστος για τους πολίτες , εκτός αν αυτό είναι το ζητούμενο…..

· Πέρυσι που δεν ήταν και η πρώτη εφαρμογή το σύστημα (taxis) ήταν ανοικτό μέχρι 04/07 για όλες τις δηλώσεις ενώ φέτος ο Κλάδος μας βιώνει «πόλεμο νεύρων»

· Μέχρι το 2010 οι Λογιστές πήγαιναν τις δηλώσεις σε «πακέτα» στις Δ.Ο.Υ μετά τις προθεσμίες (γιατί τότε ολοκληρώνονταν η συμπλήρωσή τους) και μάλιστα εβδομάδες μετά

· Η πρώτη εφαρμογή του συστήματος με όλα τα προβλήματα της πρώτης εφαρμογής πρέπει να έχει περιθώριο χρόνου για να αποφευχθούν τα λάθη και από την μηχανογράφηση αλλά και τα ανθρώπινα.

· Οι Δ.Ο.Υ και η Γ.Γ.Π.Σ. εκκαθάριζαν τις δηλώσεις επί μήνες και εμείς θα τις στείλουμε έτοιμες εκκαθαρισμένες !!!!!!!

· Το σύνολο των φορολογικών υποχρεώσεων της εποχής δεν είναι μόνον οι δηλώσεις Φ.Ε.

· Οι προθεσμίες αυτοελέγχου με την υποβολή δηλώσεων είναι σε αναντιστοιχία και το έντυπο βγήκε την προηγούμενη εβδομάδα.

Κατανοούμε αφ’ ενός την κατατεθείσα άποψη των Υπηρεσιακών παραγόντων για «συνεχή» υποβολή δηλώσεων ώστε να υπάρχουν εκκαθαρίσεις και είσπραξη φόρων όμως αφ’ ετέρου κατανοούμε πλήρως την ΑΓΩΝΙΑ (άγχος) των Συναδέλφων που έχουν καθημερινά να αντιμετωπίσουν και κάποιο καινούργιο πρόβλημα στην προσπάθειά τους να στηρίξουν την προσπάθεια του Υπουργείου.

Εξακολουθούμε – όπως προααναφέραμε – να μην κατανοούμε την αδυναμία στην εξεύρεση λύσης για την μη ταλαιπωρία των Φ.Π. που κάνουν ουρές στις Δ.Ο.Υ. για κλειδάριθμο.

Η πρότασή μας να ισχύσει το παλαιό καθεστώς ισχύει ακόμη.

Αισθανόμαστε πλέον όχι ως «συνεργάτες» αλλά ως «άμμισθο προσωπικό» του Υπουργείου – χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα ωραρίου ή αργιών – προοριζόμενο να κάνει τον ΚΥΡΙΟ ΟΓΚΟ της παραλαβής και καταχώρησης των φορολογικών δηλώσεων χωρίς καμία μέριμνα για τον Κλάδο.

Εάν η Κυβέρνηση επιθυμεί να παραλάβει σωστά στοιχεία – και μέσω του Taxis - πρέπει να είναι ανοικτή στις προτάσεις μας που έχουν σαν στόχο μόνον την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας προασπίζοντας τόσο το Δημόσιο συμφέρον όσο και των πελατών μας καθώς είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να λειτουργήσουμε σωστά κάτω από πίεση.

Ανακοινώστε ακόμη και Α Υ Ρ Ι Ο νέες προθεσμίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για τον Κλάδο μας με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο.

ΔΩΣΤΕ μας ΧΡΟΝΟ και τα ΕΡΓΑΛΕΙΑ να κάνουμε την δουλειά μας ΣΩΣΤΑ και ΥΠΕΥΘΥΝΑ διότι το taxis λειτούργησε με μεγάλη καθυστέρηση και με πολλά καθημερινά προβλήματα.

Ζητάμε τόσα λίγα και το Δημόσιο προσδοκά τόσα πολλά.

Ως Δ.Σ. αναμένουμε τις νέες προθεσμίες και προσπαθούμε να πείσουμε τους Συναδέλφους να κάνουν το ίδιο.

Αν δεν δοθούν νέες ΣΩΣΤΕΣ προθεσμίες – και το σύστημα «κλειδώσει» - οι δηλώσεις θα υποβάλλονται ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ χειρόγραφα στις Δ.Ο.Υ. από τους Συναδέλφους.

Αν είναι στόχος να εισπραχθούν έσοδα λόγω επιβολής προστίμων κατά Συναδέλφων σας διαβεβαιώνουμε ότι ειδικά αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί σίγουρα, γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ όμως οι υπεύθυνοι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αναλάβουν και αυτοί τις ευθύνες τους.

Το Taxis μπορεί να είναι ανοικτό αλλά πόσες ώρες μπορεί το μυαλό να δουλεύει στο 24ωρο ;;;

Και ξανατονίζουμε ότι εάν οι προγραμματισμοί και οι προϋπολογισμοί σας δεν επιτευχθούν δεν θα είναι εξ αιτίας των προθέσεων του Κλάδου μας. Αλλού θα πρέπει να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι.

Διατελούμε με εκτίμηση

για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Πανίδης Αβραάμ Πατέλης Γ. Νικόλαος

Σας υποβάλλουμε απόσπασμα της από 19/4/11 επιστολή μας (που αφορά τις αποφάσεις της Ολομέλειας των Προέδρων της Ομοσπονδίας) ελπίζοντας στην θετική αντιμετώπιση των αιτημάτων μας προς όφελος του Δημοσίου συμφέροντος

Οι ημερομηνίες που αποφασίσθηκε να προταθούν (με την αναγκαία προϋπόθεση ότι το «Νέο Taxis» θα λειτουργεί ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ & για μεγάλο χρονικό διάστημα ΓΙΑ ΚΑΘΕ φορολογικό αντικείμενο) είναι:

1. Δηλώσεις Φυσικών Προσώπων με άσκηση ατομικού επαγγέλματος (ανεξάρτητα από βιβλία) ή με εισόδημα από ενοίκια, ή με δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων και από συμμετοχή σε εταιρία (Ο.Ε.,Ε.Ε., κοινωνία) μέχρι 30/6 - (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή από Πιστοποιημένους Λογιστές – Φοροτεχνικούς από την Γ.Γ.Π.Σ.)

2. Δηλώσεις Φυσικών Προσώπων + Ε9 με εισόδημα από Γεωργική εκμετάλλευση, Μισθούς, Συντάξεις κλπ μέχρι 31/7 - (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή από Πιστοποιημένους Λογιστές – Φοροτεχνικούς από την Γ.Γ.Π.Σ.)

3. Πιστωτικές – μηδενικές περιοδικές Φ.Π.Α. των ανωτέρω περιόδων μέχρι και 16/5

4. Εκκαθαριστική Φ.Π.Α. για επιχειρήσεις με Γ’ βιβλία μέχρι 30/6 (από 23/5)

5. Εκκαθαριστική Φ.Π.Α. για επιχειρήσεις με Β΄βιβλία 30/6 (από 12/4)

6. Εκκαθαριστική Φ.Π.Α. (χρεωστική) όσων έχουν «αυτοέλεγχο» μέχρι 30/6

7. Εκκαθαριστική Φ.Π.Α. (μηδενική ή πιστωτική) όσων έχουν «αυτοέλεγχο» μέχρι 30/9 (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή από Πιστοποιημένους Λογιστές – Φοροτεχνικούς από την Γ.Γ.Π.Σ.)

8. Φ.Α.Π. Νομικών Προσώπων μέχρι 31/05/2011 – (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή)

9. Ε9 Νομικών Προσώπων μέχρι 31/07/2011 – (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή)

10. Οριστική Φ.Μ.Υ. (Ε7) μέχρι 31/07/2011 – (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή)

11. Καταστάσεις Πελατών – Προμηθευτών μέχρι 30/9/11 (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή από Πιστοποιημένους Λογιστές – Φοροτεχνικούς από την Γ.Γ.Π.Σ.)

12. Πίνακες Φορολογικής αναμόρφωσης κλπ μέχρι 31/7/11 (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή)

13. ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες συγκεντρωτικές καταστάσεις να πάνε μέχρι 30/9 ((αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή από Πιστοποιημένους Λογιστές – Φοροτεχνικούς από την Γ.Γ.Π.Σ.))

14. Δηλώσεις Φ.Π. με μηδενικά ή αφορολόγητα εισοδήματα – ηλεκτρονική υποβολή - μέχρι 30/9/11 (αφορά ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ υποβολή από Πιστοποιημένους Λογιστές – Φοροτεχνικούς από την Γ.Γ.Π.Σ.)

 

 

Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών
Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.)

ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001:2015

  

Copyright © 2023 Π.Ο.Φ.Ε.Ε. 

  

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  

Ιουλιανού 42-46, Τ.Κ. 10434, Αθήνα

Τηλ. 210 82 53 445 - 446

Φαξ. 210 82 53 446

Email: info@pofee.gr