Εκτύπωση

 

Προς τον

Υπουργό Οικονομικών κo ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ

Κοινοποίηση:

ΘΕΜΑ: « Ανάγκη καθορισμού νέων προϋποθέσεων για την ρύθμιση ληξιπροθέσμων και μη χρεών προς το Δημόσιο σύμφωνα με το άρ, 3 του Ν.4038/2-2-2012 όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4047/23-2-2012»

Αρ. πρωτοκ. Εξερχομένου 063

Αθήνα, 28 Φεβρουαρίου 2012

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Ως ο ενδιάμεσος συνδετικός κρίκος μεταξύ φορολογουμένων (φυσικών ή νομικών προσώπων) και του Υπουργείου Οικονομικών σας μεταφέρουμε τα εύλογα και δίκαια αιτήματα και απορίες τους, διατηρώντας με ευθύνη μας, ως αναπάντητο, το εύλογο δικό μας ερώτημα για τους λόγους που μέσα σε 24 ώρες από την δημοσίευσή τους στο ΦΕΚ ένας νόμος «ανατράπηκε» από ένα δελτίο τύπου αλλάζοντας όχι μόνον τα όρια υπαγωγής αλλά και τον αριθμό των δόσεων.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι τα ακόλουθα, όλα εξ ίσου σπουδαία ανεξάρτητα από την σειρά καταγραφής:

1.- Η ΠΟΛ.1047/24,2,12 δημοσιοποιήθηκε, εύλογα, σήμερα 28/2 και η λήξη της προθεσμίας για χρήση του ανώτατου αριθμού των δόσεων λήγει αύριο 29/2. Πως είναι δυνατόν να ενημερωθούν όλοι ή να συγκεντρωθούν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε μία ημέρα ;

2.- Μεταξύ της δημοσίευσης στο ΦΕΚ των δύο νόμων (Ν.4038/2-2-12 και Ν.4047/23-2-12) μεσολαβεί ένα σημαντικό χρονικό διάστημα. Στο 6ο άρ. του Ν.4047/23-2-12 ορίζει ότι η ισχύς του νόμου αρχίζει από την δημοσίευση στο ΦΕΚ. Τι καθεστώς ισχύει βάσει του νόμου για τις αιτήσεις ρύθμισης οφειλών που κατατέθηκαν στις Δ.Ο.Υ. μέχρι και την 22α Φεβρουαρίου 2012 ;

3.- Ποιος ο λόγος της διαφορετικής αντιμετώπισης μεταξύ ενός επιχειρηματία που δραστηριοποιείται ατομικά με μια Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε. ή Α.Ε. ; Είναι νόμιμη και συνταγματικά ορθή μια διαφορετική φορολογική αντιμετώπιση στην ρύθμιση οφειλών ; Δεν είναι όλοι εξ ίσου ευάλωτοι στην κρίση που πλήττει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (κυρίως Ο.Ε.) ;

4.- Έχει μεγαλύτερη ανάγκη για ρύθμιση οφειλών ένα φυσικό πρόσωπο που χρωστάει 10.000,00 € από κάποιον που οφείλει 10.001,00 €, 11.000,00 € ή 15.000,00 € ;

5.- Γιατί το όριο για τις υποχρεώσεις των εταιριών ορίσθηκε στις 75.000,00 € και όχι στις 149.999,00 € ώστε να βοηθηθούν για να μην ξεπεράσουν το όριο των 150.000,00 € και τις επιπτώσεις του ;

            Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
            Ο νόμος (παρ.8η άρ.3 του Ν.4038/2-2-2012) σας δίνει το δικαίωμα, με απόφασή σας,  να ρυθμίσετε τους όρους  και τις  προϋποθέσεις υπαγωγής στην παρούσα ρύθμιση και μετά την 29η Φεβρουαρίου 2012, καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα εφαρμογής της ενώ με τον Ν.4047/23-2-12 η σχετική παράγραφος αλλάζει σε : «η. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να προβλέπεται η παράταση της προθεσμίας που ορίζεται στην υποπαράγραφο β` της παρούσας παραγράφου για την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη και να ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο θέμα εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας παραγράφου.»
            Η ανάγκη ρύθμισης των οφειλών σε μικρές δόσεις που θα μπορούν να καταβληθούν , ακόμη και χωρίς το «χάρισμα» προσαυξήσεων, είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΑΓΚΗ. Μόνον έτσι το Δημόσιο θα συγκεντρώσει μεγάλο τμήμα των απαιτήσεων του. Ακόμη και οι «επιβλέποντες» δεν θα έχουν αντίρρηση αρκεί να τους δώσουμε επιχειρήματα. 
            Και δεν μιλάμε για «φοροφυγάδες» αλλά για μικροεπιχειρηματίες που η ανάγκη τους υποχρεώνει να καθυστερούν τις υποχρεώσεις προς το Δημόσιο καθώς οι μεγάλες δόσεις δεν τους δίνουν την δυνατότητα επιβίωσης των επιχειρήσεων τους.
            Σίγουρα όλοι γνωρίζουν ότι η έμμεση χρηματοδότηση από την καθυστέρηση των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο κοστίζει ακριβά, απλά επιζητούν εναγωνίως την δυνατότητα να καταβάλλουν μικρές δόσεις ακόμη και αυτοί που χρωστούν πάνω από το «όριο» των 10.000,00 € ή των 75.000,00 € που τέθηκαν. άγνωστο με πιο κριτήριο.
            Ζητούμε λοιπόν να το κάνετε ότι είναι δυνατόν στα πλαίσια των Δημοσιονομικών αναγκών – και των δεσμεύσεων που αναλάβαμε προς τους δανειστές μας - λαμβάνοντας υπ’ όψιν σε μέγιστο, δυνατό, βαθμό τα ερωτήματα αλλά και τις αγωνίες των φορολογουμένων, αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι αντίθετο του στόχου όχι μόνον βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα καθώς θα οδηγήσουν την Ελληνική Οικονομία σε ακόμη μεγαλύτερη ύφεση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα δημόσια έσοδα και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Πανίδης Αβραάμ Πατέλης Γ. Νικόλαος